۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

خامنه ای برای حفظ منافع خود و لغو مصوبه مجلس تمام قد وارد میدان شده است

درحالیکه مجلس کاهش تعرفه واردات خودرو را تصویب نموده و اکثر کارشناسان این اقدام را تایید کرده و حتی آن را گامی حداقلی دانسته اند اما خامنه ای و باند قدرتش با تمام قوا وارد صحنه شده و خواستار لغو مصوبه مجلس هستند!!!

خامنه ای در ابتدای سال یک بازدید نمایشی از ایرانخودرو و خط تولید موتور به اصطلاح ملی که در آلمان طراحی شده و بسیاری از قطعات آن خارجی می باشد را انجام داد و در مخالفت با کاهش تعرفه واردات خودرو اظهار داشت:" بالابردن كيفيت خودروهاي توليد داخل روش‌هاي موثرتري هم دارد كه يكي از آنها اعمال سياست‌ها و ضوابط اصولي براي اين امر است."

پس از وی بقیه نیروهای نفعت طلب وارد صحنه شدند و از آنجاکه تمام استدلال کارشناسی آنها از همین جمله که پیشتر برای خامنه ای نوشته بودند فراتر نمی رفت شروع به توهین و تخریب و انگ زدن به موافقان کاهش تعرفه واردات خودرو کردند. از جمله آن را اقدامی مشکوک و سوال برانگیز از سوی دنبال کنندگان دانستند! و استدلال کردند که این اقدام باعث ترویج اشرافی گری در کشور می شود. طبق این استدلال مضحک عوام فریب اگر مردم سوار خودروهای بی کیفیت و غیر ایمن داخلی شوند و بمیرند اشکالی ندارد اما اگر خودروی با کیفیت و ایمن خارجی را با همان قیمت سوار شوند اشرافیگریست و ایراد دارد. رییس کل گمرک هم اعلام کرد تعرفه واردات خودرو هنوز به گمرک اعلام ابلاغ نشده است و اعلام کرد باید منتظر بازگشایی مجلس و واکنش لازم از سوی نمایندگان (در جهت حذف مصوبه قبلیشان) باشیم!! برخی نمایندگان دخیل در سود و خودفروخته هم برای بیشتر نمودن فشار بر سایر نمایندگان، پیشنهاد اصلاح و بازنگری تعرفه واردات خودرو را دادند. با توجه به غیر ایمن بودن و کیفیت پایین خودروهای داخلی که هر ساله باعث کشته شدن یا نقص عضو هزاران هموطنمان می گردد اکنون نمایندگان مجلس در مقابل یک آزمایش شرافت قرار دارند. آیا اینبار نیز مجلس در مقابل خواسته های سودجویانه خامنه ای سر تعظیم فرود می آورد و درآمد به ناحق وی از محل ساخت خودروهای غیر ایمن و بی کیفیت داخلی را به عنوان عیدی به وی می دهد و چوب حراج به جان انسانهای بی گناه خواهد زد؟ تا کنون حتی علیرغم تصویب مجلس هم تعرفه جدید به گمرک ابلاغ نشده اما ای کاش حداقل این خیانت در حق ملت از جانب مجلس صورت نپذیرد.

منابع:

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901140063

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901140287

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8901141122

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8901140383



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر